Hoe kunnen we je helpen?
Meest gestelde vragen
Huurpaspoort is een online hulpmiddel waarmee jij als woningzoekende een digitaal profiel creëert waarmee je op huurwoningen kan reageren. Dit profiel bestaat uit alle gegevens die nodig zijn voor een makelaar of verhuurder om jou als huurder te kunnen beoordelen. Bijvoorbeeld je jaarinkomen, huishoudensamenstelling en vorige woonadressen.
Het is op dit moment alleen mogelijk om een Huurpaspoort te maken via de link van een makelaar/verhuurder. Zoek dus op de website van de verhuurder die samenwerkt met Huurpaspoort.
Meest gestelde vragen
Het kan zijn dat het inkomen in je Huurpaspoort niet correct is. Dit kan verschillende redenen hebben. Zoals een storing, je gegevens zijn niet op tijd doorgegeven aan de overheidsbronnen of je inkomen is onlangs gewijzigd.
We kunnen je inkomen aanpassen. Neem eerst contact op met de verhuurder zodat deze een aanvraag voor een aanvullend document kan indienen. Vervolgens ontvang je een e-mail met een link waar je het benodigde document veilig kan uploaden. De verhuurder kijkt de gegevens na, waarna je inkomen wordt gecorrigeerd.
Huurpaspoort heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw (persoons)gegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Wil je meer weten over deze maatregelen? Lees hier meer over in onze privacyverklaring.
Daarnaast slaat de Huurpaspoort app geen gegevens op. Zodra je de sessie afrondt of stopt, wordt alle informatie uit de app verwijderd. Ook nadat je de makelaar of verhuurder toegang hebt gegeven tot jouw gegevens, blijft dit niet bewaard in de Huurpaspoort app.